Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Moąesz określia warunki przechowywania lub dostepu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
 
 
 
 
login: hasło:
  Strona główna nowo?ci zapowiedzi Tania ksi??ka Oferta na nagrody Moje konto
  współpraca kontakt i dojazd
 
2024-04-17
2024-04-16
2024-04-11
2024-04-09
2024-04-08
2024-04-07
2024-04-03
2024-04-02
2024-03-27
2024-03-26

::Albumy
::Astrologia, parapsychologia
::Atlasy, plany, mapy
::Biografie, wspomnienia, wywiady
::Dla dzieci i młodzieży - literatura
::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe
::Dla najmłodszych
::Edukacja
::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo
::Encyklopedie, słowniki, leksykony
::Eseje
::Fantastyka
::Film
::Gry fabularne
::Gry i puzzle
::Historyczne
::Humor, aforyzmy, przysłowia
::Inne
::Judaistyka
::Kalendarze
::Komiksy
::Książki audio
::Kulinaria
::Lektury szkolne
::Literatura
::Literatura faktu, reportaż
::Literatura obcojęzyczna
::Literatura piękna - obca
::Literatura piękna - polska
::Literatura popularnonaukowa
::Medycyna, ziołolecznictwo
::Nauka i technika - popularnonaukowe
::Nauki humanistyczne
::Opowiadania
::Poezja
::Poradniki
::Powieści
::Przewodniki turystyczne
::Publicystyka, esej
::Religia, religioznawstwo
::Romanse
::Sensacja, kryminał, horror
::Socjologia
::Sport
::Sztuka
::Ściągi, opracowania
::Tradycje i obyczaje

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji

Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Autor:
Podsiadło Magdalena
Wydawnictwo:
Universitas
Kategoria:
Sztuka
cena detal. brutto:
39.00 zł
format:
15 x 23,5
ISBN:
978-83-242-2227-8
oprawa:
broszura
stron:
232
rok wydania:
2013
data dod.:
2014-04-02
Opis:

Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status "ja" autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów "ja" autorskiego, czyli "ja" empirycznego, porte-parole oraz "ja" sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów - odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.


Zobacz koszyk

Ilustrowane Pismo Święte dla dzieci I Komunia
Jude Winkler
Ilustrowane Pismo Święte
-
Ilustrowany atlas biblijny dla dzieci
-
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu Pamiątka I Komunii Świetej Obwoluta
-
więcej

KATOLIK TALIBEM?
Kaliszuk Zbigniew
Zanzibar. Wyspa skarbów
Beata Lewandowska-Kaftan
Biało-czarna
Ewa Wanat
Jak radzić sobie z zaburzeniami jedzenia
Craggs-Hinton Christine
Etta Otto Russell i James
Emma Hooper
Zamachowcy i zdrajcy Z dziejów terroru w carskiej Rosji
Richard Pipes
Dzika krew
Sally Green
Nawet o tym nie myśl Część 1
Sarah Mlynowski
Połącz kropki i koloruj bystrzaki do dzieła
-
Poezje Wybrane. Teofil Lenartowicz (Klasyka Mniej Znana)
Lenartowicz Teofil
więcej

:: Polityka Plików Cookie
2005-2016 © Hurnex