 |
| ::Albumy | | ::Astrologia, parapsychologia | | ::Atlasy, plany, mapy | | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | | ::Dla najmłodszych | | ::Edukacja | | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | | ::Eseje | | ::Fantastyka | | ::Film | | ::Gry fabularne | | ::Gry i puzzle | | ::Historyczne | | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | | ::Inne | | ::Judaistyka | | ::Kalendarze | | ::Kolorowanki, Malowanki, Łamigłówki | | ::Komiksy | | ::Książki audio | | ::Kulinaria | | ::Lektury szkolne | | ::Literatura | | ::Literatura faktu, reportaż | | ::Literatura obcojęzyczna | | ::Literatura piękna - obca | | ::Literatura piękna - polska | | ::Literatura popularnonaukowa | | ::Literatura Young Adult | | ::Medycyna, ziołolecznictwo | | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | | ::Nauki humanistyczne | | ::Opowiadania | | ::Poezja | | ::Poradniki | | ::Powieści | | ::Przewodniki turystyczne | | ::Publicystyka, esej | | ::Religia, religioznawstwo | | ::Romanse | | ::Sensacja, kryminał, horror | | ::Socjologia | | ::Sport | | ::Sztuka | | ::Ściągi, opracowania | | ::Tradycje i obyczaje |
 |
|
|
|
 |
|
Autor: |
DeLillo Don | Wydawnictwo: |
Noir sur Blanc |
Kategoria: |
Powieści | cena detal. brutto: |
29.00 zł | format: |
14,5 x 23,5 |
ISBN: |
978-83-7392-317-1 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
256 | rok wydania: |
2010 | data dod.: |
2018-03-28 |
|
|
Opis:
Centralną postacią tej niepokojącej, pesymistycznej powieści jest pisarz Bill Gray. Od lat ukrywający się przed światem, obsesyjnie cyzelujący swoje nowe dzieło, staje się literacką legendą. W jego samotni towarzyszą mu dwie osoby: Scott Martineau, do tego stopnia zafascynowany wcześniejszymi książkami Billa, że nie szczędząc trudów, odnalazł go i wziął na siebie obowiązki sekretarza, oraz jego dziewczyna Karen, mająca za sobą doświadczenie przynależności do Kościoła Zjednoczenia.
Pewnego dnia do ich zamkniętego światka wkracza fotoreporterka Brita: za swoją misję uważa ona utrwalenie na zdjęciach wszystkich wybitnych żyjących pisarzy. Wkrótce Bill Gray otrzymuje zaskakującą propozycję: na konferencji prasowej w Londynie ma przeczytać kilka wierszy niemal nieznanego poety, przetrzymywanego w Bejrucie w charakterze zakładnika, który w tym czasie ma zostać uwolniony. Nagłośniony w mediach dramatyczny potencjał tego wydarzenia byłby na rękę wielu ludziom, także terrorystom.
Mao II (1991) to głos w dyskusji o sensie i celu twórczości literackiej, o przetrwaniu lub eliminacji jednostki w czasach, gdy „przyszłość należy do tłumów”, jakże często ulegających niebezpiecznym fanatykom. Raz po raz przez strony tej książki przewijają się przejmujące obrazy współczesnych wydarzeń: ceremonii ślubnej trzynastu tysięcy wyznawców sekty Moona, pogrzebu ajatollaha Chomeiniego, tragedii na stadionie Hillsborough, masakry na placu Tiananmen... W każdym z nich główną rolę odgrywają tłumy oglądane przez inne, niewidoczne tłumy odbiorców przekazów medialnych.
Tytuł powieści nawiązuje do jednej z prac Andy’ego Warhola: ludzie są niewiele różniącymi się reprodukcjami pojedynczej formy, nawet jeśli odmiennymi w kolorach, to zasadniczo tymi samymi... Próba sprzeciwienia się tej maoistowskiej wizji to niebezpieczny flirt ze śmiercią |
|
 |
|
|