|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
Podziw i zdumienie w matematyce i fizyce |
Podziw i zdumienie w matematyce i fizyce |
|
|
|
Autor: |
Grabowski Marian | Wydawnictwo: |
Prószyński i S-ka |
Kategoria: |
Nauki humanistyczne | cena detal. brutto: |
35.00 zł | format: |
14 x 20 |
ISBN: |
978-83-7648-238-5 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
296 | rok wydania: |
2009 | data dod.: |
0000-00-00 |
|
|
Opis:
Najważniejszym tematem książki Mariana Grabowskiego są uczucia, które przeżywają ludzie wobec matematyki i fizyki. Fenomenologia doświadczenia matematycznego, którą opisuje autor leży pomiędzy psychologią matematyki a samą matematyką. Teoretyczne filozoficzne zaplecze ma dla siebie w fenomenologicznej teorii wartości zapoczątkowanej przez Maksa Schelera, a rozwiniętej przez Dietricha von Hildebranda. Jej centralna teza o poznawaniu wartości przez szczególne emocje jest zastosowana do poznania matematyczno-przyrodniczego.
Głównym obiektem zainteresowania są w książce tematy przeżyć pojawiających się podczas obcowania z treściami matematycznymi. Ciekawi nie samo przeżywające „ja” ani matematyczny sens, lecz wartości związane z poznaniem matematycznym, fizykalnym. |
|
|
|
|