|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
Eksperymentalna scena Bauhausu |
Eksperymentalna scena Bauhausu |
|
|
|
Autor: |
Oskar Schlemmer | Wydawnictwo: |
Słowo / obraz terytoria |
Kategoria: |
Sztuka | cena detal. brutto: |
25.00 zł | format: |
12,5 x 19,5 |
ISBN: |
978-83-7453-679-0 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
196 | rok wydania: |
2010 | data dod.: |
2014-04-27 |
|
|
Opis:
Publikowany w tym tomie wybór tekstów Oskara Schlemmera (1888-1943) jest pierwszym polskim wydaniem materiałów związanych z eksperymentalną sceną Bauhausu w Weimarze i Dessau. Schlemmer wraz ze studentami warsztatu scenicznego podejmował wielokierunkowe badania nad relacjami między formą, barwą i ruchem w przestrzeni, wychodząc od żywego organizmu tancerza, którego postać przekształcał za pomocą kostiumu-maski. Deklarował: "Nie jestem wyznawcą Dionizosa… Moją domeną jest to, co klasyczne i klasycystyczne, naturalne dla mnie jest szukanie porządku i przejrzystości". Podstawę kompozycji "Baletu triadycznego", przestawienia przygotowanego przez Oskara Schlemmera i prezentowanego od 1992 roku, stanowiły ujęte w triady aspekty choreografii kostium - muzyka - ruch/przestrzeń - forma, barwa/wysokość - szerokość - głębokość/koło - kwadrat - trójkąt. Był to jeden z najważniejszych eksperymentów europejskiego tańca na początku XX wieku, który przyczynił się do redefinicji ciała aktora-tancerza w przestrzeni sceny. |
|
|
|
|